پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3159
-
الف
+

بازغی: تنها کسی هستم که در جشنواره در فیلم سه خانم حضور دارم

پژمان بازغی با سه فیلم «فصل نرگس»، «اسرافیل» و«خانه دیگری» در جشنواره فجر حضور دارد.

پژمان بازغی که با سه فیلم «فصل نرگس»، «اسرافیل» و«خانه دیگری» در جشنواره فجر حضور دارد، در این باره گفت: من تنها کسی هستم که در جشنواره در فیلم سه خانم حضور دارم که عبارتند از خانم ها آیدا پناهنده، بهنوش صادقی و نگار آذربایجانی.

بازغی با اشاره به نقش خود در فیلم «فصل نرگس» ابراز داشت: در«فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی نقش یک معلم موسیقی را بازی می کنم که بدون اینکه بداند، می بیند خانمی او را تحت نظر دارد و بعد متوجه مسائلی می شود. «فصل نرگس» به گونه ای درباره اهدای اعضاست و فیلمی سرشار از امید و زندگی است.

وی افزود: خانم آذربایجانی در کار قبلی خود یعنی «آینه های رو به رو» نشان دادند که با سینما غریبه نیستند و خودشان با بازیگری در فیلم«نسل سوخته» آغاز کردند و ساختار فیلم متفاوت بود و قصه فیلم کمی پیچیدگی داشت و ممکن بود اگر کسی آن را بخواند، گیج شود. به نظرم آقایان هدایتی و آقایی کست بسیار خوبی اند و این همکاری را دوست داشتم.

بازغی همچنین در خصوص فیلم «اسرافیل» و همکاری با آیدا پناهنده گفت: «اسرافیل» دومین همکاری ام با خانم پناهنده در مقام کارگردان است و زمانی که پیشنهاد دادند و فیلمنامه را خواندم، با کمال میل پذیرفتم؛ چون با روحیات یکدیگر آشنا بودیم و این فیلم در واقع نوعی عاشقانه آرام است که ساختار خوب و محکمی دارد و به نظرم جزو مدعیان جشنواره خواهد بود. این اولین همکاری ام با خانم مهاجر در مقام تهیه کننده نیز بود. جالب است که«فصل نرگس» و «اسرافیل» را یک خانم تهیه و کارگردانی کرده است.

وی درباره کار در فیلم«خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی که در بخش چشم انداز جشنواره حضور دارد، نیز عنوان کرد: این فیلم قصه خیلی خوبی داشت و موتور قصه از زمانی خاص روشن می شود. نقش شخصیتی را دارم که با همسرش مشکل دارد و پدر همسرش پولی را به کسی قول می دهد، اما بعد از آن مشکلاتی به وجود می آید. به نظرم این فیلم چالش های بسیار خوبی دارد و موضوع آن صداقت است و روی این تأکید دارد که بهتر است تمام کارها با صداقت انجام شود. کست کار بسیار خوب و به نظرم جزو قصه های خوب جشنواره خواهد بود.

بازغی در پاسخ به اینکه فکر می کنید کدام فیلم را شایسته دریافت جایزه می دانید، اظهار داشت: هر کدام از این فیلم ها ویژگی های خودشان را دارند و می توانند از یک جهت خاص و تأثیرگذار باشند و لیاقت دیده شدن دارند.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر